Bloggtoppen

Blogg listad på Bloggtoppen.se

måndag 10 oktober 2011

Bollstaelever mot nedläggning


Elevkåren på Ytterlännesskolan kallade till protestmöte på söndag mot hotet om skolnedläggningen. Flera hundra personer mötte upp på torget i Bollstabruk. Här fanns elever, lärare, föräldrar, Bollstabor och folk från hela Kramfors. Korta apelltal hölls, och alla uppmanandes att skriva på protestlistor.

Ropen skallade ”Låt skolan vara kvar!”

Ordföranden i elevrådet, Rasmus Hansen sa till tidningen:

- Vi vill visa att vi vill ha vår skola kvar. Vi protesterar också mot att vi har inte ens blivit tillfrågade

2 kommentarer:

  1. Hej!

    Jag letar just nu efter en bild till framsidan av min avhandling som handlar om protester mot nedläggningar av skolor och deras inflytande. Jag är intresserad av den större bilden i inlägget Bollstaelever mot nedläggning. Har ni bilden i bättre kvalitet? Kan jag isåfall få tillstånd att använda mig av den?

    mvh

    /Jonas

    SvaraRadera
    Svar
    1. maila mig isåfall på jonas.larsson@statsvet.uu.se

      Radera