Bloggtoppen

Blogg listad på Bloggtoppen.se

torsdag 8 augusti 2019

Från uttråkad pensionär till författare: "Nu tar jag och skriver en bok själv"





Trots att Lennart Nordin numera kan kalla sig författare, kom böcker sent in i hans liv.

- Jag hade läst bara en enda bok tills för några år sedan, jag var 15 år gammal då, och hade stannat hemma från skolan på grund av sjukdom, säger Lennart Nordin med ett skratt.

Lennarts författarbana började 2013 under en semester i Spanien. Hans sambo, som är en flitig bokslukare, satt och läste under parasollen i 30-gradig värme, och såg ut att må riktigt gott. Lennart hade just ingenting att göra, så han tog sin dator, och sa till sambon. ”Nu tar jag och skriver en bok själv!”.

Sagt och gjort. Resultatet blev boken ”Slumpen: Bosses bästa vän”, en självbiografisk skildring av Lennarts eget liv.

Uppmuntrad av framgången, och fortfarande missnöjd med pensionärslivets overksamhet, skrev Lennart ytterligare en bok, ”Hörde jag rätt, frågar Thure?”. Den handlar om en grabb från Småland med dåliga förutsättningar i livet. Han har det fattigt och eländigt, men reser sig så småningom.

Läs hela texten i St.nu

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar